mandag den 2. november 2015

ER VOLDTÆGT KVINDENS EGEN SKYLD?



NEJ! Det er ikke kvindens skyld hvis hun bliver voldtaget. Det er ikke kvindens skyld, at der sidder en mand derude med så ustyrlige lyster, at det må gå udover en uskyldig kvinde. Det er ikke kvindens egen skyld at en mand anser hende som billig, fordi at hun netop idag var hoppet i en fin kjole eller måske et nederdel med en croptop til. Det er kvindens eget valg hvad hun vælger at bære af tøj. Derfor er det også en fuldstændig skør tankegang, at man kan hæfte skylden på en kvinde, som i virkeligheden er den det går udover. 

Jeg synes det er fuldstændig sindssygt, at en dreng på 16 år kan udtale sig om dette. Jeg forstår ikke hvordan han får det syn på hele situationen og at han overhovedet kan tillade sig at udtale sig om et emne han tydeligvis ikke har helt styr på. Dernæst, så er det vanvittigt at han kan tale om et emne han ikke rigtig kender til. Han er ikke kvinde, han ved ikke hvordan det kan føles at blive voldtaget. Han ville aldrig ane hvor hårdt, skummelt og forfærdeligt det må være. Nej, jeg har aldrig selv prøvet det og det er jeg så taknemlig for. Alligevel er jeg kvinde, så jeg har ret til at ytrer mig om den her sag, da det er noget JEG en dag kunne blive udsat for. 

Min blog skulle nødigt bruges til at lave tilsvining på andre folk, men i denne situation har jeg rigtig svært ved at lade være. Jeg har rigtig svært ved at håndtere den her situation, fordi at denne knægt har gjort mig så hysterisk og ramt et ømt punkt på utallige piger landet over. Ikke i hunrede år, om jeg nogensinde ville give mig selv skylden, hvis jeg blev voldtaget. Jeg ville aldrig nogensinde påtage mig skylden for noget en anden person gjorde, fordi at vedkommende har så fuldstændigt ustyrlige lyster, at man skal lade det gå udover en komplet fremmed. 

Ebrahim Said på 16 år har udtalt dette;
"Det er faktisk ganske enkelt. Hvis en kvinde vælger at gå mere eller mindre upåklædt gennem indre by klokken to om natten, så udfordrer hun skæbnen" 
HVORFOR DET? Kan en kvinde nu ikke længere tage i byen og hygge med nogle veninder, fordi at der måske står en klam type gemt inde i en gyde, som er nødt til at lave et overgreb på en uskyldig kvinde? Det er sgu da for banalt og det ved du jo også godt selv, kære Ebrahim. 

Tænk at set fra hans synsvinkel, så kan en kvinde ikke længere tillade sig at gå i det tøj hun måske har det bedst i, eller at hun ikke kan bære en pæn tætsiddende kjole, fordi at han mener at det er kvindens skyld hvis hun bliver overfaldet. Det burde simpelhent ikke at være nødvendigt at man skal tage hensyn til andre folk, med hensyn til hvilket tøj man har på, fordi at man ikke længere kan gå i sikkerhed. Det burde virkelig ikke at være nødvendigt at en kvinde skal være så bange for at gå alene hjem og at hun skal kigge sig over skulderen hele tiden, fordi at der måske kan være en top-provokeret mand, som er så ustyrlig i hans bukser, at det skal gå udover andre folk. 

Kvinder; I skal aldrig nogensinde tage dette til jer. Han er 16 år og virker en anelse uvidende på punktet. Tag det tøj på i vil have på og lad være med at lade jer skræmme af den slags. Det er ikke jeres skyld, at der er en mand der ikke kan håndtere sig selv og hans lyster - det er HANS fejl. 

Så fik i lige et surt opstød fra mig af, men dette er simpelhent et emne jeg ikke kan lade stå. 
Det er længe siden jeg har hørt noget så dumt og ukorrekt. 
Kyshånd til alle jer derude! 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar