søndag den 20. august 2017

LÆKRE COOKIES


Jeg har her til aften bagt de LÆKRESTE cookies og jeg er virkelig overrasket over, hvor gode de egentligt er blevet. Det er første gang at jeg har improviseret mig frem til noget som helst når det kommer til bagning, fordi at jeg altid har haft en ide om, at det dér med at stå i et køkken, VIRKELIG bare ikke var mig. Her til aften lykkedes det så godt, at jeg vil dele min opskrift på 18 lækre cookies! 

Du skal bruge:
  • 120 g. grofthakket mørk chokolade 
  • 135 g. Sukker
  • 125 g. Blødt smør
  • 1 æg (hvis de er små, så brug 2)
  • 1 tsk. vanillesukker
  • 180 g. mel
  • ½ tsk. bagepulver

Fremgangsmåde:

Tænd din ovn på ganske almindelig oven-under varme og lad ovnen forvarme på 180 grader.

Rør smør, sukker og vanillesukker sammen i en skål. 

Herefter tilsættes dit/dine æg og der røres rundt igen. 

Kom mel, bagepulver og chokoladestykkerne i og rør godt rundt indtil det begynder at se ud som en rigtig cookie-dej! 

Form herefter din dej i 18 (eller mere hvis du kan) stykker til det bliver kugler og læg dem herefter på bagepladen. Jeg anbefaler at du lægger 12 på den første plade og de resterende på en plade nr. 2 når den første er bagt. Husk at de ikke må ligge for tæt, fordi at du bliver flade under bagning!

Bag dem ved 180 grader i din forvarmede ovn, på næstsidste rille. Her skal de bages i omkring 15 minutter +-. De er færdige når de er let gyldne i kanterne og de er klar til at blive taget ud. Lad dem køle lidt af, så er de klar til at blive spist! Du skulle meget gerne ende op med et resultat der ligner disse; 



Jeg er selv pavestolt over denne opskrift og håber at der er nogle som vil afprøve opskriften og evt. give mig lidt feedback. Jeg elsker at blive bedre til ting som jeg interesserer mig for, så i skal være mere end velkomne til at give lyd tilbage om jeres mening om mine cookies! 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar