torsdag den 18. maj 2017

JEG ER MEGA NERVØS


Eksamenstiderne er ved at være over os og for nogle er de allerede begyndt. Jeg er gået på læseferie og skal allerede op til min første eksamen på tirsdag. Jeg er begyndt at ryste lidt i bukserne over det, fordi at jeg virkelig altid føler en kæmpe nervøsitet når jeg skal til eksamen, det er ligegyldigt i hvilket fag og hvor stærk jeg er i det pågældende fag, nervøs vil jeg altid være. Jeg bryder mig ikke om, at man skal sidde dér, foran 2 mennesker som man VED, at de kender svarene og at de er klogere end en selv, men man skal selv komme derind og lyde som om, at man ved alt imellem himmel og jord.

Jeg personligt er nok også lidt nervøs af andre grunde. Dels fordi at jeg har angst for sådanne ting og dels fordi at jeg er bange for at jeg igen ikke gennemfører 1 år på HF. Jeg startede jo forfra i sommers, fordi at jeg ikke følte jeg kunne klare det sidste år, hvor jeg så droppede ud og fik job på et callcenter. I sommers besluttede jeg mig jo så for, at forsøge endnu engang, på trods af, at jeg hele året har været mega bekymret for de her eksaminer. Det er altså ikke en bekymring der først er dukket op nu, den har været der siden august 2016.

Jeg skal op i alle matematiske fag; altså matematik skriftligt og mundtligt, samt naturfag. 2 fag, som jeg fatter absolut 0 af og jeg tror ikke at jeg nogensinde bliver bedre til de her fag. Derfor er det også bare nogle fag, som jeg skal have overstået i en hulens fart. Jeg er indstillet på, at det kan gå begge veje her til sommer, selvom jeg nu mest håber på, at jeg kan få lov til at fortsætte videre på 2 år. Det ville være super fedt, eftersom at jeg har tabt den her "kamp" én gang før, det ville være ydmygende at tabe den én gang mere.

Jeg tror bare at jeg må håbe på det bedste, selvom man jo aldrig kan vide sig sikker. Jeg håber og tror på at jeg klarer den, jeg skal bare læse og have den rette opbakning, så skal det nok gå. Jeg skal nok skrive her på bloggen hvordan det er gået og hvordan det var at være inde til eksamen.

Til alle jer, som allerede er gået igang med eksamen; Held og lykke, jeg tror på at i kan klare det. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar