søndag den 14. maj 2017

JEG SKAL FLYTTE



Believe it or not, men jeg skal faktisk flytte hjemmefra. Jeg tænker meget over, om det er det rette at gøre, men mine forældre bakker mig op i alting og siger, at det jo bare er noget jeg må prøve mig frem til. Jeg kan ikke vide om det er det rette at gøre, før jeg har forsøgt mig med det.
Jeg kan roligt sige, at jeg er lidt nervøs, fordi at det er helt nyt for mig. Jeg er ikke vant til at være foruden mine forældre og nu bliver det spændende, at man skal klare sig selv.

Jeg har tidligere søgt lejligheder på kollegier, hvor jeg er bakket ud når tilbuddet kom. Jeg har aldrig trykket ja til at flytte ind i en lejlighed, indtil jeg modtog dette boligtilbud, hvor jeg takkede ja til en lejlighed på et kollegium. Det er en lejlighed som ligger inde i Sønderborg og heldigvis ikke så langt væk fra min storesøster, butikker og skolen. Jeg er mere rolig når jeg tænker på, at jeg ikke skal bo der helt alene. Med mig i lejligheden, tager jeg min veninde, Cecilie, igennem 9 år, med. Hun ville også gerne prøve at flytte hjemmefra, men jeg tror ikke at der er nogle af os som er vildt begejstret for at være helt alene hele tiden.

Cecilie & jeg til vores konfirmation, 2012. 

Cecilie og jeg har rigtig mange historier sammen og vores venskab bygger på en masse kærlighed som vi sjældent viser hinanden, men som vi ved er der. Vi er gode veninder, fordi at vi forstår hinanden, vi bakker hinanden op og så er vi der altid for hinanden. Cecilie er uden tvivl en af mine bedste veninder og det ved hun forhåbentligt også godt. Derfor er jeg ikke bange for at skulle flytte sammen med hende. Jeg ved, at vi i forvejen kan snakke med hinanden åbent om alting, vi fortæller hinanden alt imellem himmel og jord, hvilket også gør det betydeligt nemmere at være bofæller. 

Vi flytter allerede D. 1/6-2017 så er det er faktisk lige om lidt. Vi har nemlig allerede underskrevet lejekontrakten, samt betalt 1 måneds husleje og depositum. Man kan vel sige, at vi bare hopper ud i det med hinanden og jeg glæder mig. Jeg glæder mig til at bo med en af de personer, som fylder en stor del i mit hjerte og en person som har været der for mig, når jeg havde det værst. Jeg glæder mig til at prøve noget nyt og til at åbne op for et nyt kapitel i mit liv, det bliver så spændende. Det bedste ved at bo med Cecilie, det ved jeg at det bliver alle de sjove stunder, hvor vi skal holde overnatninger i hinandens værelser. Jeg glæder mig til at fjolle rundt med hende som små børn, det er det bedste jeg ved. 

Plantegning over vores nye lejlighed.

Her er plantegningen over vores nye lejlighed. Jeg har faktisk fået værelset med altanen ud og det er jeg virkelig glad for. Lejligheden er 51 m2, så man kan jo nok godt fornemme at det ikke er den største lejlighed, men vi er vældig tilfreds. Jeg kan sjældent lide steder der er alt for store, så derfor er jeg meget glad for at vi har fået en forholdsvis lille lejlighed og så er fordelen jo også, at jo mindre lejligheden er, jo mindre er det man skal støvsuge og gøre rent. Ej, spøg til side - den lejlighed skal være ren, det har jeg også lovet mig selv og Cecilie og jeg har aftalt, at vi skal have en ugentlig dag hvor der SKAL tørres støv af, vaskes gulv osv. Selvfølgelig skal der støvsuges lidt oftere end 1 gang i ugen dog. 

Vi er så småt ved at planlægge vore husregler og har også aftalt et månedligt "husmøde" så vi begge kan få et ord indført hvis der er noget som skal gøres anderledes eller hvis der er noget helt andet. Vi skal begge have en stemme i lejligheden og derfor vil vi afholde husmøder. Måske også for at holde styr på det, så det ikke ender med at blive et galehus. 

Inden længe skal jeg også til at få pakket nogle ting ned i kasser. Før jeg ved af det, står jeg og skal flytte. Jeg vil gerne være i god tid, jeg elsker bare mit værelse hjemme ved mine forældre så meget, men jeg vil hjem og sove ved dem i weekenderne af og til også. Jeg er mor og fars lille baby og det vil jeg vel altid være, udeboende eller ej. 

Et nyere billede af Cecilie & jeg. Det andet satte jeg ind, fordi at vi slet ikke har nogle kønne billeder sammen. Så faldt jeg over dette.. 

Jeg glæder mig og går uden tvivl en helt igennem fantastisk tid i møde. Det bliver helt igennem fantastisk. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar