tirsdag den 18. juli 2017

JEG VIL SÅ GERNE; BESTÅ MIN HF

Huen er lånt af min søster fra hendes studentertid.

Jeg vil starte en ny serie som hedder; "Jeg vil så gerne", hvor jeg fortæller om forskellige ting jeg gerne vil opnå i mit liv og de ting jeg drømmer allermest om. Som begyndelsen af denne serie, har jeg valgt et ønske som står mig meget nært og for slet ikke at nævne, at det er et ønske jeg har haft i meget lang tid, men som desværre også har givet mig bagslag én gang.

Min største drøm lige nu, er at bestå min HF, at komme helskindet igennem og stadig føle at jeg har fået det ud af det, som jeg gerne ville. Som mange af jer nok ved, så gik jeg på HF sidste år, men endte med at droppe ud, fordi at det simpelhent bare gik mig for skidt og det piner mig den dag idag. Jeg bliver irritabel når jeg tænker på, at jeg faktisk kunne have været blevet student her til sommer, hvis jeg bare havde givet den hele armen dengang, som jo egentligt også var i meningen.

For mig er en HF ikke bare en gymnasial uddannelse. Det handler om anerkendelse, at turde at se sig selv i øjnene og at overvinde sig selv til at gøre noget, som man i princippet er skide bange for. Jeg er bange for at jeg ikke kan klare 2 år, nu da jeg endelig er igennem. Jeg er bange, fordi at 1 år kendte jeg i forvejen i år da jeg begyndte forfra, men jeg kender ikke 2 år. Jeg aner ingenting, andet end at jeg ved, at jeg bliver student til sommer og der skal knokles hårdt for at opnå de resultater jeg leder efter.

Min blog vil det næste års tid ikke kun være dagbog for lange historier, Sponsorerede indlæg og en blog som er fyldt med fryd og gammen. Bloggen vil komme til at handle om det dér med at gå på 2. år på min HF og hvordan jeg håndterer tingene. Man kan vel bare sige, at jeg kommer til at tilføje et emne mere til bloggen og i vil blive indblandet i min skole mere end nogensinde før. Jeg bruger tit min blog til at afstresse med og til at få de ting skrevet ned på skrift, som jeg ikke kan holde i mit hoved alene. Jeg ved at min HF næste år, som er den afgørende del af min gymnasiale uddannelse, kommer til at spille en kæmpe rolle for mig og min personlighed og derfor vil bloggen også bære præg af det.

Jeg håber at i vil følge og støtte mig fremadrettet i min rejse imod mit mål. Det er vigtigt for mig at nå igennem nåleøjet denne gang, jeg kan og jeg vil ikke føle mig som en fiasko som giver op hele tiden. Jeg lader ikke mig selv tabe denne gang - jeg VIL blive student til sommer, ligegyldigt hvad! 


1 kommentar:

  1. Jeg ønsker dig at alt lykke på din skolevej :)! Jeg tager HF som enkeltfag, hjemmefra, og for mig er der lang vej igen, men kender følelsen af at ville!

    Fin blog ^.^! Kigger nok forbi igen!

    SvarSlet