torsdag den 23. november 2017

Hvad drømmer jeg egentligt om?


Det er efterhånden længe siden at jeg sidst delte noget herinde. Jeg ved egentligt ikke hvorfor.. Jeg tror måske at jeg har haft andre ting til at tage overhånd og til at fylde, så jeg har ikke magtet at blogge om tingene. Jeg har ikke haft det mega let de sidste 2 måneder - tværtimod. Jeg flyttede hjem til mine forældre, hvilket i dén grad var en fornøjelse. Da jeg boede hos dem havde jeg det også godt og var egentligt i balance med mig selv. Nu er jeg så flyttet ud og ind i en lejlighed sammen med min kæreste. Jeg er glad for det og synes jeg trives godt her - det gode ved min nye lejlighed er, at jeg absolut ingen angst føler, hvilket er mig en befrielse. Jeg tror bare at alt det her med at flytte har været ret stressende i sig selv.

Jeg har også som mange af jer nok husker, valgt at droppe ud fra min HF i sommers. Jeg kom i et forløb på jobcenteret som jeg stadigvæk er i. Jeg er glad for det og trives der helt udemærket - mit problem er bare, at jeg føler at mit liv står stille lige pt. og det er jeg ikke så god til. Forløbet er egentligt godt i sig selv og der er plads til, at man har sin egen personlighed. Desuden har de tid til alle personer derude, hver og for sig, så vi får allesammen engang imellem luftet tankerne og det kan nogengange godt være rart. 

I og med at jeg har gået med følelsen om, at mit liv stod stille, har jeg selvfølgelig lagt hjernen i blød og virkelig prøvet at nå frem til hvad det egentligt er jeg drømmer om nu. Jeg synes at man skal have et mål, for uden mål i livet, bliver tingene jo for kedelige. For mit vedkommende er det, at komme ud af den personlighedskrise jeg har været i det sidste års tid og at komme ud for at få mig et arbejde eller en uddannelse. Jeg ville gerne være socialrådgiver før i tiden, men den tid er slut nu. Jeg drømmer ikke om det længere, i og med, at jeg tror at det ville blive et job som jeg ville tage med hjem hver dag og at det ville være en alt for hård branche for mig at være i. Derfor har jeg tænkt "Hvad vil jeg gerne?" og jeg kom frem til, at jeg gerne vil være noget for nogen. Altså; jeg har altid gerne villet have en rolle for nogle andre personer, som var sindsygt vigtig. Derfor var socialrådgivning jo det perfekte valg, men jeg er nu kommet på andre tanker. Tanker som; "Hvad vil jeg? Hvad kan jeg finde ud af? Hvem ville få glæde af mig? Hvad duer jeg egentligt til?"

Jo... Jeg er kommet frem til et perfekt resultat som jeg tror mit væsen er helt perfekt i. Jeg vil gerne arbejde på et plejehjem, være noget for de ældre som har brug for mig. Jeg ved, at det måske er en branche folk ser skævt på, men jeg synes det er fascinerende, spændende og helt vildt vigtigt. Det er vigtigt at der stadig er nogle som tør at vælge sig ind i den branche - mange er jo forfængelige og vil ikke arbejde med det, fordi at man nogengange skal hjælpe de ældre med toiletbesøg eller med at gå i bad. Det synes jeg ikke er grænseoverskridende - det er menneskeligt. Derfor vil jeg gerne være der til at hjælpe - jeg vil gerne være noget for de ældre. Jeg selv elsker mine bedsteforældre i dén grad og ønsker jo også, at de skal have det godt hvis de en dag skal bo på plejehjem. Derfor tror jeg, at jeg vil kunne gøre et forskel for bare ét menneske, ved at tage dette job. 

Jeg måtte lige ud med nogle tanker omkring mine nuværende drømme og så tænkte jeg, at det var på tide at få delt lidt. Beklager fraværet - jeg tror nok, at jeg snart bliver bedre til at blogge igen. Jeg havde nok bare lige brug for en pause. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar