søndag den 18. august 2019

Top 10 - Disse serier bør du se på Viaplay!


Det skal ikke være en hemmelighed at jeg ELSKER at se serier og jeg er også meget hurtig til at få dem set. Jeg har hen over det sidste års tid fået en stor interesse for serier og jeg starter på en ny lige så snart den gamle er afsluttet. Dette giver mig selvfølgelig også muligheden for at lave en top 10 over serier du bare SKAL se!

Listen er ikke lavet ud fra hvilken der er min favorit. Jeg kan ikke vælge - de er allesammen mine favoritter!

1 SERIE ➜ Chicago fire er den første serie jeg gerne lige vil tale lidt om. Den er bare "brand" god. Den handler om nogle brandmænd fra Chicago. Man følger personerne tæt i deres arbejde men også i deres privatliv. Serien er spændende og på mange måder virkelig interessant - jeg selv blev helt opslugt af den fra første afsnit jeg satte på. Der er 6 sæsoner på Viaplay. Chicago fire er desuden en del af en slags serie, fx. findes der også en "Chicago P.D" og en "Chicago Med" - her følger du henholdsvis et et sygehus og nogle politimænd. Hvis man er til action og drama, så er det bestemt en serie man skal se!

2 SERIE ➜ Desperate Housewives var også en serie jeg fik set lynhurtigt - nok lidt for hurtigt (ihvertfald hvis man spørger mine forældre eller min kæreste). Du følger 4 kvinder som allesammen er bosat på Wisteria Lane, som er en yderst besynderlig vej, hvor mange hændelser finder sted, både gode som dårlige. Den indeholder både mord, bryllupper, kærlighed og fjendskab. Der er drama og spænding nok til at holde dig fanget i den i alle 8 sæsoner! Serien er virkelig værd at anbefale til andre. Jeg selv kan huske den fra da jeg var barn, men dengang forstod jeg den ikke rigtigt. Det var et glædeligt gensyn med kvinderne fra Wisteria Lane.


3 SERIE ➜ Den som dræber - fanget af mørket er en kort serie, som hurtigt fik sat gang i mine tanker og fik givet mig en anelse mavepine. Serien handler nemlig om den forsvundne pige Julie, som en ellers stille og rolig politimand, er meget opsat på at finde. Der er nogle scener i serien som jeg godt kunne finde forstyrrende og svære at se på, men serien i sig selv var meget god og historien ligeså. Hvis man er til drama, gåder og krimi, så er denne serie lige noget for dig! Serien består af 8 afsnit som varer ca. omkring 45 minutter hver.


4 SERIE ➜ Greys hvide verden er en serie jeg faktisk stadigvæk er igang med. Jeg tager den gerne i etaper, fordi at der er mange sæsoner og afsnit. Hver sæson har omkring 24 afsnit og afsnittene kan vare i op til 41 minutter. Serien er god og fyldt med drama. Man følger nogle læger som er ved at uddanne sig til kirurger, men de skal  først igennem nogle forskellige opgaver og operationer, hvor de bare skal se på. Dernæst har de også nogle prøver de skal bestå, før de må begynde at operere selv. Serien er god, fordi at man følger dem så tæt i forhold til deres job og det synes jeg er mega spændende. Jeg følte næsten at jeg havde læst til kirurg da jeg havde set et par sæsoner!


5 SERIE ➜ Forbandet er også en virkelig god serie som er fyldt med spænding. Den handler om nogle mennesker som tager ud til en hytte som virker til at være ret langt væk fra alting. Jeg synes at serien er uhyggelig og jeg vil gerne indrømme at jeg havde mareridt i lang tid bagefter. Ikke fordi at den er specielt voldsom, for det synes jeg ikke, men der sker nogle ting jeg fandt temmelig skræmmende. Hvis man ikke kan lide gys og at blive forskrækket, så er denne serie ikke noget for dig! Hvis du derimod elsker at teste dig selv og hvor langt du kan nå uden at tisse i bukserne, så er denne serie perfekt til dig! Serien indeholder 2 sæsoner, men jeg har kun set den første. Sæson 2 er på min liste over ting jeg skal se.


6 SERIE ➜ T@gged var seriøst en serie der kunne få mig helt op at ringe. Jeg synes den var mega uhyggelig, selvom andre nok vil mene den ikke er så uhyggelig. Jeg er måske også en smule sart, men når det kommer til masker og anonyme beskeder, så står jeg altså af. Det er primært det serien handler om. 3 piger der bliver tagget i voldelige ting online og pigerne skal finde ud af hvem der tagger dem i disse videoer og billeder, før personen finder dem og gør dem fortræd. Serien afspejler meget godt, hvor vigtigt det er at holde ting privat på nettet (siger hende med en meget åben blog, woops) .. Serien er fyldt med spænding og jeg vil anbefale den til enhver. Serien består af 3 sæsoner og jeg slugte dem råt på 2 dage! 


7 SERIE ➜ The Fosters er også en meget god serie, som mere handler om familiesammenhold og om det dér med at få livet til at passe sammen som man gerne vil have det. Den handler om pigen Callie og hendes lillebror Jude, som bliver anbragt hos en plejefamilie som i forvejen har 3 børn. Callie og Jude skal prøve at passe ind og det kan godt være lidt svært - især for Callie som generelt er et problembarn. Serien er virkelig god og kan varmt anbefales. Den består af 5 sæsoner og besidder både drama og romantik - lige min type serie! 


8 SERIE ➜ Advokaten er både dramatisk og lidt uhyggelig, men mere på den kriminelle facon. Serien handler om 2 søskende som mistede deres forældre i en tragisk ulykke, hvor nogle havde plantet en bombe under deres bil. Da Frank som er advokat, finder ud af at morderen er en af bosserne i København indenfor alt ved der involverer stoffer, vold og våben, bliver han opsat på at tage hævn. Serien var meget fangende og blev også set på ganske kort tid. Serien har 1 sæson med 10 afsnit som virkelig er værd at se! 


9 SERIE ➜ Hånd i hånd er dansk serie som handler om et par, Lise og Anders, som kæmper for at få deres parforhold til at fungere, efter tingene nok havde gået lidt for stærkt i begyndelsen. De kendte næsten ikke hinanden, før de blev gift og fik barn og det har altså kostet dem noget tid hos en parterapeut. Serien er humoristisk og romantisk. Den byder på grin, men den byder også på seriøsitet og følelser. Serien har kun 1 sæson som består af 8 afsnit. 


10 SERIE ➜ Straight Forward er også en meget god serie, men som godt kan virke en anelse langtrukken. Jeg er ikke nået i mål med den endnu, men det er heller ikke fordi at den er dårlig. Serien er egentligt god nok, jeg synes nok bare at afsnittene er for lange, men det er smag og behag. Anyways; Serien handler om Silvia som er svindler; Hun går kun efter at svindle de slemme typer. Hun lægger sig ud med en af de værste forbrydere og da begynder det at blive farligt. Silvia er nødt til at efterlade sin mor og sin datter, for at flygte ud af landet! Serien er spændende og fangende i de første afsnit og jeg skal bestemt se den færdig på et tidspunkt. Hvis man er til spænding, humor og krimi, så er dette en perfekt serie for dig! 


Jeg håber at nogle af serierne er værd at se og at det måske gav dig lidt at tage hul på inde på Viaplay! Der er masser ting at se, man skal bare liiige finde dem først. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar